3.2. Beneficiază de gratuitate 100% pentru servicii medicale, fără plafon limită/an calendaristic, următoarele categorii:
• Minorii;
• Studenții (care frecventează forma de învățământ cu frecvență la zi) în vârstă de până la 25 ani;
• Persoanele fără venituri sau persoanele (salariați, pensionari) cu venituri nete/membru de familie sub limita a două salarii minim nete/țară. Cuantumul unui salariu minim net este cel garantat în plată, la nivel național, la data înregistrării solicitării beneficiarilor;
• Șomerii indemnizați și neindemnizați.
3.3. Beneficiază de reducere 50% pentru servicii medicale:
• persoanele (salariați, pensionari) cu un venit lunar/membru de familie cuprins între valoarea a două salarii minim nete/țară + 1 leu și trei salarii minim nete/țară, (2.575 lei – 5.148 lei/membru)
• cuantumul unui salariu minim net este cel garantat în plată, la nivel național, la data înregistrării solicitării beneficiarilor.
3.4. Persoanele cu un venit lunar mai mare decât trei salarii medii nete/țară nu vor beneficia de gratuitate sau reducere, vor plăti integral prețul serviciilor medicale.
3.5. Persoanele care nu fac parte din comunitatea locală a Sectorului 5 (nu au domiciliul sau reședința pe raza Sectorului 5) vor achita integral costurile serviciilor medicale, indiferent de venituri.
Art.4. Plafonul anual al beneficiilor, cu reducere de 50%, pentru pacienții cabinetelor medicale din cadrul Complexului Multifuncțional ”Sf. Andrei” este la nivelul unui salariu mediu net/țară. Plafonul anual se referă la 12 luni de la momentul depunerii dosarului.
Art.5. Pentru minori, dosarul solicitantului va cuprinde:
• Cerere tip; Cerere gratuitate + GDPR – MINORI; Descarca chestionar de evaluare a sanatatii pacientului
• Certificat de naștere – fotocopie;
• Carte de identitate – pentru minori cu vârsta peste 14 ani – fotocopie;
• Adeverință de la școala pe care o frecventeză;
• Carte de identitate / buletin de identitate / carte de identitate provizorie a părintelui / tutorelui / reprezentantului legal care reprezintă minorul – fotocopie;
• Hotărâre definitivă de încuviințare a adopției / de încredințare sau plasament familial – dacă este cazul – fotocopie;
• Hotărârea judecătorească privind stabilirea domiciliului minorului, în cazul soților despărțiți în fapt sau divorțați sau în cazul persoanelor care au copii rezultați din relații de concubinaj și recunoscuți – dacă este cazul – fotocopie;
• Notă de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal – GDPR.- se va completa de părinte/tutore/reprezentant legal.
Art.6. Pentru solicitanții majori, dosarul va cuprinde:
Studenți:
• Carte de identitate/carte de identitate provizorie – fotocopie;
• Adeverință care să ateste calitatea de student;
• Adeverință de venit emisă de ANAF pentru anul în curs;
• Să nu figureze cu datorii în evidența DITL Sector 5;
• Cerere tip; Cerere gratuitate + GDPR – MAJORI, Descarca chestionar de evaluare a sanatatii pacientului
• Certificat de căsătorie (dacă este cazul) – fotocopie;
• Pentru cei necăsătoriți declaratie casatorie;
• Nota de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal – GDPR.
Pensionari:
• Carte/cărți de identitate sau buletin/buletine de identitate (soț/soție) – fotocopie;
• Certificat de căsătorie/divorț/deces – fotocopie;
• Pentru cei necăsătoriți declaratie casatorie;
• Ultimul/ultimele talon/taloane de pensie (soț/soție);
• Cerere tip; Cerere gratuitate + GDPR – MAJORI, Descarca chestionar de evaluare a sanatatii pacientului
• Adeverință/adeverințe de venit emisă/emise de ANAF Sector 5 pentru anul în curs (soț/soție);
• Să nu figureze cu datorii în evidența DITL Sector 5;
• Notă de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal – GDPR.
Persoane fără venituri cu vârsta peste 65 ani:
• Carte/cărți de identitate sau buletin/buletine de identitate (soț/soție) – fotocopie;
• Cerere tip; Cerere gratuitate + GDPR – MAJORI, Descarca chestionar de evaluare a sanatatii pacientului
• Certificat de căsătorie/divorț/deces – fotocopie;
• Pentru cei necăsătoriți declaratie casatorie;
• Adeverință/adeverințe de venit emisă/emise de ANAF Sector 5 pentru anul în curs (soț/soție);
• Să nu figureze cu datorii în evidența DITL Sector 5;
• Notă de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal – GDPR.
Șomerii indemnizați și neindemnizați:
• Carte/cărți de identitate sau buletin/buletine de identitate (soț/soție) – fotocopie;
• Certificat de căsătorie/divorț/deces – fotocopie;
• Adeverință de venit eliberată de angajator pentru familiile în care unul dintre soți este angajat (venitul NET pentru ultimele 3 luni);
• Pentru cei necăsătoriți declaratie casatorie;
• Șomerii indemnizați – Carnet de evidență vizat de AJOFM – fotocopie;
• Șomerii neindemnizați – documentul care atestă că sunt în evidența AJOFM – fotocopie;
• Cerere tip; Cerere gratuitate + GDPR – MAJORI, Descarca chestionar de evaluare a sanatatii pacientului
• Adeverință de venit emisă de ANAF Sector 5, pentru toți membrii majori ai familiei declarate de solicitant;
• Declarație pe proprie răspundere din partea fiecărui membru major al familiei că nu are alte venituri în cazul în care adeverința de venit emisă de ANAF nu menționează niciun venit; Descarca declaratie de venit
• Certificatele de naștere ale tuturor copiilor minori aflați în întreținere;
• Notă de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal – GDPR.
Salariați:
• Carte/cărți de identitate sau buletin/buletine de identitate (soț/soție) – fotocopie;
• Certificat de căsătorie/divorț/deces – fotocopie;
• Pentru cei necăsătoriți declaratie casatorie;
• Adeverință/adeverințe de venit eliberată/eliberate de angajator (venitul NET pentru ultimele 3 luni – soț/soție);
• Adeverință/adeverințe de venit eliberată/eliberate de ANAF Sector 5 pentru anul în curs (soț/soție);
• Să nu figureze cu datorii în evidența DITL Sector 5;
• Declarație pe propria răspundere că nu realizează alte venituri DECLARATIE VENIT;
• Cerere tip; Cerere gratuitate + GDPR – MAJORI, Descarca chestionar de evaluare a sanatatii pacientului
• Notă de informare cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal – GDPR.
* Dosarul are valabilitate de 12 luni de la data aprobării




